» Astazi se implinesc 20 de ani de la tragedia scufundarii navei "Mogosoaia", in care si-au pierdut viata 216 persoane.
» Desi Securitatea a incercat sa ascunda accidentul naval, "protectia informativa" a fost dinamitata de publicarea la "Mica publicitate" a paginilor intregi de ferpare care au prezentat dimensiunile dezastrului.
Astazi se implinesc 20 de ani de la una dintre cele mai mari tragedii maritime din istoria Romaniei: scufundarea navei "Mogosoaia", care s-a soldat cu moartea a 216 persoane. Capacitatea navei era de 160 persoane, dar la bord erau 213 pasageri si 9 membri ai echipajului. La ora 8.10, "Mogosoaia" a plecat de la Palatului Navigatiei spre satul Grindu, situat in aval de Galati, pe malul tulcean. Majoritatea pasagerilor erau rude ale celor din Grindu, care mergeau sa mai petreaca o duminica in familie inainte de inceperea anului scolar sau sa pregateasca culesul viilor. In cursa spre Grindu, nava a facut o escala la Dana 46 din Portul Bazinul Nou. In momentul in care "Mogosoaia" a iesit din port, la Mila 79, pentru a vira pe senalul navigabil, s-a produs coliziunea cu convoiul bulgaresc format din impingatorul "Petar Karamincev" si sase barje, cu o lungime de totala de 191 metri, ce naviga in amonte, spre Russe.
Comandantul "Mogosoaiei", Ion Postolache, a incercat sa evite coliziunea, a pus motoarele pe "toata viteza inapoi" si a incercat o eschiva spre stanga. Tardiv si cei de pe "Petar Karamincev" au incercat sa "franeze" inaintarea convoiului, punand motoarele pe "toata viteza inapoi". Dar coliziunea nu mai putea fi evitata. "Mogosoaia" a fost lovita in bord, s-a inclinat si s-a rasturnat, scufundandu-se la adancimea de 20 de metri. Doar 16 pasageri au reusit sa se salveze.
Ceausescu a vrut sa musamalizeze accidentul
Puterea comunista a incercat sa ascunda producerea tragediei cu 216 vi