Festivalul romanesc de publicitate ADOR 2009 isi afla, joi seara, castigatorii. HotNews.ro a discutat cu membri ai juriului, inclusiv cu presedintele acestuia, Franco Moretti, despre perceptia lor asupra festivalului. Moretti, presedinte al Art Directors Club of Europe: "Am vazut si gunoaie, dar si un procent destul de mare de lucrari bune, unele chiar excelente". Igor Lutz, BBDO Moscova: "Perceptia mea este ca aici multi oameni din industrie nu sunt foarte seriosi".
Rep.: Cum evaluati calitatea si cantitatea lucrarilor si agentiilor participante in competitia ADOR 2009?
Franco Moretti: Este dificil de spus daca au fost sau nu suficienti participanti, pentru ca nu cunosc dimensiunea economica de aici, venind din afara, si nici istoricul numarului de participanti la editiile precedente ale festivalului. Inteleg ca spre deosebire de anii trecuti a existat o scadere a numarului acestora. Am evaluat aproximativ 250 de lucrari, dintre care foarte putine au fost prostii. Au existat si multe lucrari facute cu profesionalism.
Prin comparatie, in Italia avem peste 1.000 de lucrari, dar suntem o tara de trei ori mai mare, cu o economie veche de 50 de ani, spre deosebire de Romania unde vorbim de mai putin de 20 de ani. De aceea este foarte dificil de spus daca au fost sau nu suficiente lucrari.
Calitatea lucrarilor a fost destul de buna, si nu prin comparatie cu altceva, pentru ca e gresit sa compari, este nedrept.
Am vazut si gunoaie, dar si un procent destul de mare de lucrari bune, unele chiar excelente.
Rep.: Comparand ceea ce ati vazut aici, anul acesta, si alte festivaluri, ce este diferit, similar sau ar trebui imbunatatit?
Franco Moretti: O sa fac o comparatie cu tara din care vin, Italia. Avem multe rebuturi, risipim bani, pentru ca se incearca mai degraba poleirea lucrurilor in loc sa fie pus accen