Programele primelor de casare auto introduse în Europa pentru a încuraja achiziţiile de maşini au reuşit să majoreze cererea, dar creşterea volumelor, probabil de scurtă durată, a avut loc mai ales în cazul vehiculelor mici, potrivit Moody’s, care nu anticipează majorarea ratingurilor companiilor.Astfel, agenţia consideră că aceste scheme nu vor determina modificarea în sens pozitiv a calificativelor producătorilor de echipamente auto originale şi de componente auto, care
Programele primelor de casare auto introduse în Europa pentru a încuraja achiziţiile de maşini au reuşit să majoreze cererea, dar creşterea volumelor, probabil de scurtă durată, a avut loc mai ales în cazul vehiculelor mici, potrivit Moody’s, care nu anticipează majorarea ratingurilor companiilor.
Astfel, agenţia consideră că aceste scheme nu vor determina modificarea în sens pozitiv a calificativelor producătorilor de echipamente auto originale şi de componente auto, care vor rămâne sub presiune, se arată într-un comunicat al Moody’s.
"Rabla" doar a atenuat declinul
Agenţia notează că programul primei de casare auto din Germania s-a încheiat, aşa cum se va întâmpla în viitorul apropiat şi în alte state europene care au aplicat astfel de planuri, chiar dacã unele dintre acestea vor fi prelungite.
Aceste programe de stimulare au contribuit la atenuarea declinului veniturilor producătorilor de echipamente auto originale şi alte furnizorilor de componente şi au dat timp industriei de profil să îşi adapteze costurile la un nivel mai redus al cererii.
"Totuşi, Moody’s consideră că aceste programe au stimulat crerea numai temporar, astfel încât o mare parte din vânzările de vehicule au fost doar devansate", a declarat Rainer Neidnig, vicepreşedinte adjunct la Moody’s şi autor al raportului intitulat "Programele primei de casare auto