Metro, Real, Selgros, Billa, Mega Image şi Interex sunt puşi la zid de Consiliul Concurenţei pentru preţurile practicate. Sursa: Codrin PrisecaruSursa: Răzvan Vălcăneanţu
1 /.
Patru lanţuri comerciale reprezentând 40% din comerţul modern de alimente din România au intrat în vizorul Consiliului Concurenţei. Acestea sunt suspectate că au încheiat înţelegeri anti concurenţiale cu furnizorii lor stabilind preţurile de vânzare şi revânzare, ceea ce duce la scumpirea produselor. Investigaţiile anunţate de autoritatea pentru concurenţă vizează societăţile din grupul Metro - Metro Cash&Carry România, Real, Hipermarket România, MGB Metro Buying Group - furnizorii acestora, companiile grupului Rewe - Selgros Cash & Carry şi Billa România -, Mega Image, CDE R Interex şi furnizorii acestora.
Producătorii de alimente au acuzat, în repetate rânduri, marile lanţuri de comerţ de faptul că umflă preţurile produselor pe care le pun în vânzare. Potrivit acestora, din cauza taxelor impuse, mâncarea românească ajunge să fie cu circa 30% mai scumpă.
În plus, firmele producătoare susţin că sunt constrânse să-şi vândă produsele către hipermarketuri la preţuri foarte mici, care uneori nu le acoperă nici măcar costurile de producţie. După îndelungi dezbateri, Codul de bune practici în comerţul agroalimentar a fost pus pe hârtie, însă nu a fost aprobat nici până astăzi.
Amenzile pot ajunge la 330 de milioane de euro
„Investigaţia a fost declanşată luni, din oficiu, existând anumite informaţii şi suspiciuni”, ne-a declarat Bogdan Chiriţoiu, şeful Concurenţei. El a precizat că inspectorii instituţiei adună informaţii pentru această investigaţie de aproximativ un an. Din acest motiv, Chiriţoiu estimează că ea nu va dura mai mult de un an.
Aceste lanţuri comerciale ajung, cumulat, la afaceri de aproape 14 miliarde