- Economic - nr. 375 / 11 Septembrie, 2009 Preocuparile stiintifice, didactice si metodice ale profesorilor de limba si literatura romana din judetul Mures s-au concretizat intr-o recenta lucrare de specialitate, intitulata Proiecte didactice _ Limba si literatura romana (Coordonator: prof. Ioan Masca, Casa de Editura "Mures", Targu-Mures, 2009). Initiativa editarii acestei scrieri a apartinut domnului profesor Ioan Masca, in cazul caruia "Vocatia pedagogica se impleteste, in modul cel mai fericit, cu dragostea fara rest fata de literatura, fata de cei care o scriu, fata de textul incarcat cu valentele literalitatii", dupa cum subliniaza, in Cuvantul inainte, prof. univ. dr. Iulian Boldea de la Universitatea "Petru Maior" din Targu-Mures. Cartea a aparut sub egida Inspectoratului Scolar Judetean Mures, in conformitate cu adresa nr. 5779, din data de 10 iulie 2009, si cu sprijinul doamnei inspector de specialitate, prof. Aurora Stanescu. In Argument, coordonatorul volumului scoate in evidenta rolul primordial al proiectarii in reusita demersului didactic, tocmai pentru ca proiectul didactic este un "instrument fundamental in activitatea didactica, in elaborarea caruia se tine cont de activitatea anterioara secventei proiectate, de resursele existente, de cerintele impuse de documentele curriculare si actele normative". O corecta si eficienta proiectare asigura atingerea a doua obiective majore ale invatarii _ performanta si competenta. Cele mai multe proiecte sunt rodul unei experiente didactice indelungate si, in cele mai multe, exista o fericita imbinare a conceptiei clasice despre actul didactic, care cere o pregatire de specialitate foarte riguroasa cu cele moderne. Dincolo de diversitatea tematica la care ne vom referi ceva mai jos, unitatea proiectelor este data, din punct de vedere structural, de incadrarea lor intr-o tipologie consacrata de studiile de meto