In rubrica sa online "On The street", de pe New York Times, fotograful Bill Cunningham (celebru pentru talentul de a descoperi metropola prin imagini) vorbeste despre biciclete ca despre ultimul accesoriu la moda.
Fotografiile sale, realizate pe strazile din New York infatiseaza femei imbracate in fuste ce pedaleaza elegant in drum spre birou si chiar si un pudel protejat cu o casca minuscula este plimbat nonsalant cu bicicleta. "Ceva se intampla in oras, oamenii merg mai mult cu bicicleta, viziteaza orasul, e distractiv," spune Cunningham.
Acelasi lucru se intampla de multi ani si in capitale precum Viena sau Amsterdam unde mersul pe bicicleta a devenit un stil de viata (ecologic) pentru locuitorii oraselor si chiar si pentru turisti.
In Viena pentru doar cativa euro poti ajunge cu bicicleta la periferie, de unde se vede orasul inghitit de Dunare, iar pentru cei cu o conditie fizica mai buna exista si excursii cu bicicleta organizate intre Praga si Viena. Si in Amsterdam, supranumit orasul bicicletelor, numarul bicicletelor depaseste deja un milion, iar Parisul a avut de asemenea succes cu programul de inchiriere a bicicletelor, chiar daca initial au fost mai mult furate sau vandalizate decat inchiriate.
In Romania, mersul cu bicicleta nu a devenit inca o atractie turistica, dar a inceput recent sa intre in normalitatea de zi cu zi a bucurestenilor.
Mai intai a fost Cicloteque, cei care au lansat in urma cu un an primul centru de inchirieri biciclete din capitala (6 lei/ora), apoi au aparut raitabike.ro si batesaua.ro care inchiriaza si biciclete mai performante. Iar recent Primaria secorului 1 si Asociatia Green Revolution au lansat in premiera un program gratuit de bike sharing, "La pedale", prin care bucurestenii au acces gratuit la una dintre cele 150 de biciclete verzi din parcurile Kiseleff si Bazilescu.
Problema bikin