Scaderea veniturilor din publicitate inregistrata de presa din tarile europene in ultimele doua luni este cea mai grava din istoria sa.
In lunile iulie si august, veniturile din publicitate au scazut cu pana la 50%. Cel mai putin au fost afectate ziarele din Europa de Nord, unde veniturile au scazut doar cu 20%, transmite Euractiv.
Cea mai grava situatie se inregistreaza in Europa Centrala si de Est, veniturile ziarelor din Polonia, Ungaria si Cehia injumatatindu-se.
Criza din presa scrisa europeana este adancita si de numarul tot mai mare de oameni care aleg sa citeasca stirile pe Internet. Astfel, multe dintre aceste site-uri atrag acum bugete de publicitate care, anterior, reprezentau cea mai mare sursa de venit pentru ziare.
Pentru a diminua efectele crize, proprietarii lor cer Uniunii Europene sa nu schimbe regulile din domeniul drepturilor de autor. Ei spun ca in acest moment sunt mai vulnerabili ca oricand si ar insemna "sa li se traga covorul de sub picioare".
Acestia spun ca Google este principalul vinovat pentru pierderile lor din cauza proiectului de digitalizare a cartilor si a serviciului sau de stiri online, dar si pentru ca domina piata de publicitate online.
Scaderea veniturilor din publicitate inregistrata de presa din tarile europene in ultimele doua luni este cea mai grava din istoria sa.
In lunile iulie si august, veniturile din publicitate au scazut cu pana la 50%. Cel mai putin au fost afectate ziarele din Europa de Nord, unde veniturile au scazut doar cu 20%, transmite Euractiv.
Cea mai grava situatie se inregistreaza in Europa Centrala si de Est, veniturile ziarelor din Polonia, Ungaria si Cehia injumatatindu-se.
Criza din presa scrisa europeana este adancita si de numarul tot mai mare de oameni care aleg sa citeasca stirile pe Int