Producătorii de profile şi ferestre tip termopan, care activează pe o piaţă estimată în acest an la 500 mil. euro, încep să îşi închidă încet afacerile, după ce proiectele din construcţii, care sperau că vor fi reluate, sunt în continuare suspendate. Aproximativ 10% din producătorii de ferestre şi-au închis definitiv afacerile, în primul semestru, din lipsă de lichidităţi. Jucătorii din industrie se aşteaptă ca procentul să crească la 25-30% la începutul anului vii
Producătorii de profile şi ferestre tip termopan, care activează pe o piaţă estimată în acest an la 500 mil. euro, încep să îşi închidă încet afacerile, după ce proiectele din construcţii, care sperau că vor fi reluate, sunt în continuare suspendate. Aproximativ 10% din producătorii de ferestre şi-au închis definitiv afacerile, în primul semestru, din lipsă de lichidităţi. Jucătorii din industrie se aşteaptă ca procentul să crească la 25-30% la începutul anului viitor.
„În prima parte a anului, aproximativ 10% din producătorii de ferestre şi-au suspendat activităţile temporar sau au ales să închidă definitv afacerea din cauza sistării proiectelor din construcţii şi a lipsei de lichidităţi. Ne aşteptăm ca acest procent să urce până la 25-35% la începutul anului viitor“, a declarat pentru capital.ro Aurel Vlaicu, directorul general al Gealan România, producătorul care deţine cea mai mare cotă din piaţa locală.
În primul semestru al anului în curs piaţa de ferestre şi uşi din PVC a înregistrat o scădere cu aproximativ 50%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, fapt ce a determinat companiile din industrie să se concentreze pe eficientizarea activităţilor.
Vlaicu se aşteaptă, în a doua parte a anului, la o mai mare efervescenţă în activitate şi în vânzări.
Profilele albe şi-au scăzut ponderea în afaceri
În ciuda scăderilor î