Procesul „otevizării” televiziunilor româneşti este ireversibil sau mai sunt speranţe şi pentru telespectatorii sătui de circ ieftin? Dar cum se împacă afacerile profitabile cu hobby-ul de a face presă? Iată două dintre temele la care am încercat să găsim răspunsuri alături de Radu Moraru, alias Naşul, următorul invitat în cadrul dialogurilor „La masa Adevărului”. Tabloidizarea formatelor de televiziune este, în viziunea lui Radu Moraru, o formă de a obţine uşor profit pentru oamenii lipsiţi de idei. „Multe televiziuni au fost construite în România după modelul imobiliarelor « Hai să ne facem case mari! Nu contează că n-avem cu ce să le întreţinem... ». Nu s-a ţinut cont de cea mai elementară normă, respectiv aceea că publicitatea de la stat nu va dura veşnic”, spune realizatorul emisiunii „Naşul”.
El crede că mai sunt necesari vreo patru sau cinci ani pentru stabilizarea presei româneşti, astfel încât să nu ne mai păcălim unii pe alţii în ceea ce priveşte stilul de abordare a subiectelor. „Să vedem cine se va consolida pe zona serioasă a presei, pe zona quality. Să nu-mi fie frică să las ziarul prin casă că vede copilul cine ştie ce mortăciune sau cine ştie ce crimă”, explică Radu Moraru.
Pe de altă parte, el nu se fereşte să spună că afacerile îi merg bine şi că nu mai este obligat să-şi câştige existenţa din televiziune. Cu toate acestea, se arată mulţumit de ceea ce face la „Naşul” şi nu-şi mai doreşte, deocamdată, implicarea în niciun alt proiect media.
Despre acestea şi multe altele veţi cititi în dialogul „La masa Adevărului” ce va fi publicat vineri, 8 mai, atât în ediţia print a ziarului nostru, cât şi în cea online.
Nu în ultimul rând, vă invităm să postaţi, la rubrica noastră de comentarii, chestiunile care vă interesează în legătură cu tematica abordată.