Conducerea General Motors a recomandat ca Magna International să achiziţioneze divizia Opel, acceptând preferinţa guvernului german. După luni de nogocieri, General Motors (GM) a subscris la alegerea făcută de Germania, alegând oferta făcută de Magna. General Motors, Magna şi oficialii germani au negociat în ultimele două săptămâni cedarea drepturilor de proprietate intelectuală de către GM. Angela Markell, cancelarul Germaniei, a insistat pentru vânzarea Opel către producătorul canadian de subansable şi componente auto, Magna International, în asociere cu banca rusească Sberbank.
Executivul german va oferi un credit de 1,5 miliarde de euro pentru finanţarea activităţii Opel şi în plus va oferi garanţii pentru împrumuturile contractate de producătorul auto.
„Este aproape sigur că Magna va prelua Opel“ a declarat preşedintele executiv al companiei canadiene, Siegfried Wolf, adăugând că aşteaptă confirmarea oficială din partea negociatului-şef al GM, John Smith.
Germania a solicitat la începutul acestui an, ca GM să cedeze majoritatea acţiunilor Opel în schimbul acordării unor credite care să ajute la supravieţuirea diviziei sale din Europa.
Cota de piaţă a Opel a scăzut
Opel a pierdut un punct procentual din cota sa de piaţă în Europa, de la 8,5% în 2006, la 7,6% în prezent, din cauza incertitudinilor privind viitorul mărcii. La fabricile Opel din Germania sunt angajate 25.000 de persoane, aproape jumătate din totalul salariaţilor GM din Europa, care se ridică la 55.000 de persoane, incluzând şi fabrica Saab din Suedia.
Sindicatele din industria auto germană au sprijinit de asemenea oferta Magna, care prevede conservarea majorităţii locurilor de muncă, spre deosebire de Fondul de investiţii belgian, RHJ, care urmărea restrângerea activităţii şi trecerea rapidă pe profit a celor patru