Pentru finalizarea lucrărilor de infrastructură, statul bulgar vrea să ia un credit de 800 milioane - un miliarde de euro de la Banca Europeană de Investiţii. Adjunctul ministrului bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski a anunţat că prioritar pentru Bulgaria este punerea la punct a infrastructurii. Astfel, în lipsa banilor necesari pentru finalizarea proiectelor, bulgarii sunt dispuşi să recurgă la împrumuturi, doar ca să aibă pusă la punct mai repede infrastructura.Potrivit
Pentru finalizarea lucrărilor de infrastructură, statul bulgar vrea să ia un credit de 800 milioane - un miliarde de euro de la Banca Europeană de Investiţii.
Adjunctul ministrului bulgar al Transporturilor, Ivaylo Moskovski a anunţat că prioritar pentru Bulgaria este punerea la punct a infrastructurii. Astfel, în lipsa banilor necesari pentru finalizarea proiectelor, bulgarii sunt dispuşi să recurgă la împrumuturi, doar ca să aibă pusă la punct mai repede infrastructura.
Potrivit oficialului bulgar, sunt în curs negocierile cu BEI.
Proiectele vizate de bulgari sunt metroul din Sofia, o linie de cale ferată care să lege oraşul sudic Svilengrad de graniţa cu Turcia, dar şi finanţarea a trei autostrăzi: Trakia, Struma şi Mariţa. Toate aceste proiecte sunt deja finanţate în proporţie de 80% prin fonduri bugetare şi prin programul operaţional european "Transport".
Având în vedere că sunt incluse şi trei autostrăzi, iar dacă un miliard constituie 20% din fonduri, asta înseamnă ca factura totală ar veni destul de puţin: circa 5 miliarde euro.
Referitor la utilitatea pentru români. Autostrăzile Trakia şi Mariţa s-ar putea să nu ne fie prea utile. Trakia leagă Sofia de Marea Neagră (mai exact de Burgas) pe la sud de Munţii Balcani. Mariţa este un segment care leagă mijlocul autostrăzii Trakia de graniţa cu Turcia, cu sensul sp