Companiile de taxi se vor bate in oferte in octombrie pentru a obtine permise de acces auto pentru activitati de taxi la Aeroportul Otopeni, un business a carui valoare totala este estimata la 5 mil. euro anual.
Dupa ce Fly Taxi a detinut timp de cinci ani monopolul asupra serviciilor de taxi in interiorul Aeroportului Henri Coanda, autoritatile au anuntat organizarea unei noi licitatii in luna octombrie, pentru reinnoirea permiselor de acces al autoturismelor pentru astfel de servicii.
Cel putin 4 milioane de pasageri vor tranzita anul acesta cel mai mare aeroport din tara, iar aproximativ 10% dintre acestia utilizeaza serviciile de taxi. La un cost al cursei Bucuresti - Aeroport Otopeni de aproximativ 50 de lei, valoarea totala a curselor de taxi spre si dinspre Otopeni se ridica la circa 5 mil. euro.
Aeroportul a publicat pe pagina de internet regulamentul de organizare a noii licitatii pentru 250 de permise de acces in parcarea aeroportului si pentru preluarea pasagerilor. In ultimii cinci ani Fly Taxi a detinut monopolul asupra serviciilor de taxi din incinta aeroportului, fiind singura care avea acces la terminalul de sosiri internationale. Restul companiilor preluau clienti fie la comanda, fie din parcarea aeroportului.
"Chiar daca se realizeaza acum o noua licitatie, banuiesc ca nu avem nicio sansa. Si in trecut nu am putut indeplini conditiile referitoare la dotarile automobilului. In functie de cerintele actuale, vom analiza participarea la licitatie", a spus Marinel Banica, directorul general al companiei de taximetrie D'Artex.
Reprezentantii aeroportului spun insa ca licitatia pentru cele 250 de permise de taximetru este deschisa pentru toate companiile. "Pana la organizarea licitatiei lucrurile se vor desfasura ca si pana acum. Exista posibilitatea existentei mai multor operatori si chiar persoane autorizate daca vor