* ce n-au făcut în câţiva ani italienii de la "Termomecanica", trebuie să realizeze consorţiul turco-german "Yapi-Passavant" în doar un an şi jumătate * dacă staţia de epurare nu va fi gata până în decembrie 2010, Uniunea Europeană va cere înapoi Brăilei zeci de milioane de euro * problema este că, de data asta, 31 decembrie 2010 chiar este termenul limită, fără posibilitate de prelungire
* suprinzător, turcii de la "Yapi" fac treabă, spre deosebire de ritmul de lucru cu care ne-au obişnuit "Athena", "Sedesa" sau "Termomecanica" * realizarea staţiei de epurare, de la A la Z, în numai un an şi jumătate, pare, însă, o întreprindere extrem de greu de realizat * rămâne de văzut dacă viteza de lucru a turcilor şi precizia nemţilor vor salva Brăila de la faliment
După ce Brăila s-a "ars" cu firme în genul "Athena" Grecia, "Sedesa" Spania sau "Termomecanica" Italia, care au întârziat cu anii finalizarea unor lucrări de interes public, consorţiul turco-german "Sistem Yapi - Passavant" este obligat să termine, într-un an şi jumătate, ce ar fi trebuit făcut în câţiva ani. Vorbim aici despre Staţia de epurare a municipiului. Prinsă în proiectul ISPA, cu cofinanţare europeană nerambursabilă, construcţia acestui obiectiv trebuia începută în 2006 şi finalizată în 2008, termenul limită neputând fi prelungit mai mult de decembrie 2010. După cum se ştie, la prima licitaţie lucrarea a fost câştigată de firma "Termomecanica" Italia, iar aceasta n-a făcut, practic, aproape nimic, vreme de doi ani. În 2008, contractul cu "Termomecanica" a fost reziliat şi s-a organizat o nouă licitaţie, dar nu de către Guvernul României, cum s-a întâmplat prima dată, ci de către beneficiarul final, în speţă Compania de Utilităţi Publice (CUP) "Dunărea" Brăila. Având experienţa tragică a colaborării cu "Athena", "Sedesa" şi "Termomecanica", firme cu ştaif occidental ce s-au dovedit, însă, de-a