Ministerul Turismului dă 200.000 de euro pentru promovarea României la evenimentul de luna viitoare, desfăşurat la Romexpo. Sursa: Răzvan Vălcăneanțu
Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, cheltuieşte 200.000 de euro ca să pună stăpânire pe Târgul Naţional de Turism, ediţia de toamnă, care va fi organizat la complexul Romexpo din Capitală. Instituţia va pune gratuit la dispoziţia consiliilor judeţene şi a primăriilor din diferite staţiuni, precum şi altor asociaţii de promovare, mai multe spaţii, unde se va promova doar turismul intern.
Totodată, operatorii autohtoni, care vând pachete româneşti, ar putea primi gratuit un spaţiu de la minister, în timp ce agenţiile de turism cu oferte în străinătate, precum şi reprezentanţii altor ţări, îşi pot instala standurile numai la etajele doi şi trei. În cazul acestora, Romexpo a impus tarife speciale, în funcţie de naţionalitate: românii vor plăti mai puţin decât străinii. Târgul „Cântarea României” Ministerul Turismului va închiria la Târgul de Turism de la Romexpo un spaţiu de 5.000 de metri pătraţi, respectiv tot parterul pavilionului central, pentru a promova exclusiv destinaţiile din România. Decizia a fost luată recent - iniţial, ministerul Elenei Udrea avea alocaţi 140 mp.
„În acest an de criză, există un trend de a promova turismul intern, iar autorităţile încearcă să-şi ţină turiştii în ţară. Asta vrem şi noi: închiriem spaţiul şi-l oferim autorităţilor locale, pentru a-şi promova destinaţiile”, afirmă Carmen Moraru, şeful direcţiei de promovare din cadrul instituţiei. „În cadrul târgului vom organiza şi o serie de evenimente, pe care le stabilim zilele următoare”, precizează Moraru.
În perioada următoare se va stabili şi suprafaţa destinată agenţiilor care vor veni cu oferte exclusiv pentru destinaţiile autohtone. „Pe noi nu ne interesează vânzarea, ci promo