Numărul plângerilor în ceea ce priveşte serviciile este tot mai mare în ultima perioadă, comparativ cu reclamaţiile privind produsele, care sunt din ce în ce mai puţine
Prahovenii care fac reclamaţii la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Prahova se arată nemulţumiţi în special de serviciile prestate de societăţile comerciale.
De la începutul anului au fost depuse peste 1.700 de sesizări, din care peste 80% au fost verificate de inspectori. „60% din plângerile primite sunt pe serviciile pe care le oferă serviceurile auto, agenţiile de turism, hotelurile, restaurantele, serviceruile de telefoane mobile, firmele de transmisie de televiziune şi internet şi bănci”, explică directorul CJPC Prahova, Corneliu Buzu.
Acesta spune că ponderea reclamaţiilor pentru servicii şi bunuri de consum îndelungat este mai mare anul acesta faţă de anii trecuţi, iar plângerile privind serviceurilor auto şi de telefoane mobile sunt în continuă creştere.
Ce reclamă prahovenii
Cele mai multe sesizări făcute la serviceurile auto se referă la faptul că la scurt timp după reparaţii, autoturismele nu au mai funcţionat bine.
Cele mai multe probleme ale serviceurilor de telefoane mobile sunt legate de faptul că aparatele nu sunt primite în garanţie din diverse motive.
Amenzi una şi una
Toţi cei care vând produse sau servicii neconforme pot fi sancţionaţi cu amenzi cuprinse între 2.000 şi 60.000 de lei.
Cea mai mare amendă dată anul acesta de inspectori unei societăţi ploieştene care comercializează electrocasnice, valorează 30.000 de lei.
Din totalul plângerilor verificate la CJPC Prahova, aproximativ 1.000 s-au dovedit a fi întemeiate, restul fiind în curs de cercetare sau nesoluţionabile.
Mai puţine plângeri pentru produse
Dacă în urmă cu şas