Direcţia Generală de Asis-tenţă Socială şi Protecţie a Copilului (DGASPC) are de furcă cu sute de dosare ale copiilor cu probleme speciale. Acestea sunt dosare blocate la Comisia judeţeană pentru Protecţia Copilului. Copiii cu dizabilităţi mintale şi auditive care trebuie să urmeze cursuri de învăţământ special sunt plimbaţi de la Ana la Caiafa. Şcoala specială din Satu Mare este împărţită în două: educaţie pentru copiii surzi, respectiv pentru copiii cu dizabilităţi mintale.
Problema este că aceste clase nu pot funcţiona decât cu minim opt şi maxim 12 copii. Dacă nu se ajunge la limita de jos, sau se depăşeşte cea de sus, dar nu cu suficienţi copii cât să se formeze încă o clasă, cei rămaşi pe din afară sunt trimişi la centrele din Cluj, Arad sau Bucureşti, explică Viorel Bălaj, directorul şcolii speciale.
Eugenia Mălăescu, şef serviciu evaluare complexă din cadrul DGASPC susţine că diferenţa dintre un copil cu dizabilităţi care poate fi integrat în sistemul de învăţământ şi unul care nu poate fi integrat este stabilită de Comisia de Evaluare DGASPC. Aceasta comisie trimite mai departe dosarele spre aprobare către Comisia judeţeană pentru Protecţia Copilului.
Cornelia Bota, preşedintele acestei comisii, a primit spre semnare 864 de dosare în 12 august, din care a semnat doar 39. „Nu reţin dacă am semnat sau nu aceste dosare, sunt foarte multe. Interesul nostru este să ajutăm copiii, probabil DGASPC nu a redactat corect acele dosare“, spune acum Cornelia Bota.
235 înscrişi la şcoli normale
Cele 39 de dosare rezolvate trebuiau trimise Inspectoratului Şcolar Judeţean, lucru care, potrivit oficialilor acestei instituţii, nu s-a întâmplat. Prin urmare, nimeni nu ştie în acest moment dacă se va înfiinţa sau nu anul acesta o clasă, sau chiar mai multe, pentru copiii cu astfel de probleme. Următoarea şedinţă pentru aprobare