A citi un ziar online ar putea deveni pe viitor un serviciu plătit la majoritatea publicaţiilor. Deşi până acum nu există o practică general răspândită în ceea ce priveşte plata pentru accesarea publicaţiilor online (pay-for-content), mai multe companii au început deja să se gândească la crearea unui sistem de plată online pentru ziare. Mai multe companii, printre care News Corporation, Google, Microssoft şi I.B.M. şi-au exprimat interesul în a dezvolta sisteme prin care zi
A citi un ziar online ar putea deveni pe viitor un serviciu plătit la majoritatea publicaţiilor. Deşi până acum nu există o practică general răspândită în ceea ce priveşte plata pentru accesarea publicaţiilor online (pay-for-content), mai multe companii au început deja să se gândească la crearea unui sistem de plată online pentru ziare.
Mai multe companii, printre care News Corporation, Google, Microssoft şi I.B.M. şi-au exprimat interesul în a dezvolta sisteme prin care ziarele să-şi poată taxa cititorii pentru accesul online. Deocamdată nu este sigur că ziarele vor apela la astfel de servicii, iar contribuţiile aduse până acum de Google şi alte companii sunt doar în stadiul de idei, scrise la cerinţa Asociaţiei ziarelor din America.
Planul lui Murdoch
News Corporation, compania condusă de magnatul media Rupert Murdoch, deţine deja un astfel de sistem, pe care îl aplică pe Wall Street Journal, unul dintre cele mai mari site-uri plătite de ştiri. Deocamdată, nici o altă publicaţie nu foloseşte sistemul de care dispune News Corporation.
De peste un an de zile, News Corporation lucrează la un nou sistem de plăţi online numit "mosaic," care îl va înlocui pe cel prezent. Compania lui Murdoch speră să folosească acest sistem în cadrul tuturor publicaţiilor pe care le deţine şi încearcă de asemenea să vândă acest produs altor companii precum Tribune Company sau Hearst Cor