Editura Humanitas lansează la 15 septembrie un nou titlu al scriitorului brazilian. Ziarul „Adevărul“ publică fragmente din „Învingătorul este întotdeauna singur“, romanul programat să ajungă pe rafturile cititorilor români săptămâna viitoare. Spre deosebire de cele mai multe texte ale lui Coelho, „Învingătorul este întotdeauna singur“, publicat original în 2008, nu se dă înapoi când vine vorba de amendat moravurile unei lumi ridicate pe post de templu al egoului.
Miliardarul rus şi fosta sa soţie, pe care acţiunea noului roman de Paulo Coelho îi urmăreşte de-a lungul unei zile, în timpul Festivalului de la Cannes, exemplifică logica unui univers al luxului, în spatele căruia se ascund însă drame cu „acte-n regulă“.
Preţul carierei
„Era posibil şi obligatoriu ca arta şi comerţul să meargă mână în mână. Restul nu mai conta: criticii adepţi ai masturbării mentale care adorau filme pe care nimeni nu le înţelegea, micile circuite alternative unde în fiecare seară acelaşi grupuşor de oameni ieşeau de la film şi colindau barurile până-n zori, fumând şi comentând o singură scenă (a cărei semnificaţie era probabil complet diferită de cea avută în vedere în momentul filmării); regizori care ţineau conferinţe, explicând ce trebuia să înţeleagă publicul; întâlniri ale sindicatelor care se plângeau că statul nu sprijinea cinematografia naţională. Manifeste în reviste intelectuale, rod al unor reuniuni interminabile, în care apăreau acelaşi plângeri despre dezinteresul guvernului în a sprijini arta. Câte o notiţă, ici şi colo, publicată în ziarele de mare tiraj şi în general citită doar de cei interesaţi sau de familia celui în cauză. Cine schimbă lumea? Superclasa. Cei care fac. Cei care intervin în comportamentul, în inimile şi în mintea celui mai mare număr posibil de oameni.“
Jungla industriei frumuseţii
@N_P