Cele două barje româneşti eşuate miercuri seară au fost scoase ieri din nisip Barjele erau încărcate cu 1.846 tone de porumb şi 832 tone de grâu. Din cauze încă necunoscute, navele au părăsit şenalul navigabil românesc şi au intrat într-un banc de nisip din sectorul bulgar. Au rămas blocate aproape 24 de ore, până când un remorcher le-a ajutat să iasă la liman. În tot acest timp însă, zona a fost supravegheată de Poliţia de Frontieră.
„Misiunea noastră în astfel de situaţii este de a monitoriza navigaţia pe fluviu. În acest caz, un şlep motor a venit în ajutorul celor două, iar manevrele de scoatere a acestora au reuşit. Se întâmplă destul de des astfel de cazuri în zonă, din cauza nivelului scăzut al Dunării. Sunt multe bancuri de nisip care nu se observă în timpul navigaţiei“, ne-a declarat agentul Valentin Traşcă, de la Sectorul Poliţiei de Frontieră Gârla Mare.
Autorităţile vor să asigure şenalul bulgăresc
Potrivit autorităţilor portuare, în ultimele două săptămâni, în această zonă, au avut loc trei eşuări. „Între cauzele posibile pot fi amintite erorile de pilotaj, cota scăzută a apei, în această perioadă, dar şi semnalizarea necorespunzătoare din zonă care aparţine părţii bulgare. Măsurile sunt luate permanent prin sistemul de control care anunţă navele despre zona cu dificultate, despre cotele care sunt, iar semnalizarea în zonă depinde de şenal: fie aparţine părţii bulgare, fie celei române“, ne-a precizat căpitanul Marinică Genovu, şeful Biroului Siguranţa Navigaţiei Turnu Severin.
Chiar dacă în acest caz, eşuarea s-a produs în şenalul navigabil bulgăresc, specialiştii Căpităniei severinene au decis ca în respectiva zonă să fie instalată o geamandură verde, pentru a preveni pe viitor astfel de evenimente.
În ultimii doi ani, navigatorii care au fost nevoiţi să traverseze Dunărea prin se