Chiar dacă românii resimt din ce în ce mai acut criza economică şi îşi restrâng cheltuielile, nu uită să îşi acorde şi ceva timp şi bani pentru relaxare. Unul dintre cele mai alese locuri pentru deconectare este sala de cinema, unde tot mai mulţi români merg să îşi petreacă timpul liber, potrivit reprezentanţilor din domeniu. În primele 8 luni din acest an, numărul intrărilor în cinema a crescut cu 34%, iar încasările totale au ajuns la peste 10 milioane de euro. &bdq
Chiar dacă românii resimt din ce în ce mai acut criza economică şi îşi restrâng cheltuielile, nu uită să îşi acorde şi ceva timp şi bani pentru relaxare. Unul dintre cele mai alese locuri pentru deconectare este sala de cinema, unde tot mai mulţi români merg să îşi petreacă timpul liber, potrivit reprezentanţilor din domeniu.
În primele 8 luni din acest an, numărul intrărilor în cinema a crescut cu 34%, iar încasările totale au ajuns la peste 10 milioane de euro. „Conform informaţiilor pe care le deţinem, în intervalul 1 ianuarie - 16 august 2009, piaţa distribuţiei de film din România a înregistrat un număr de 2,6 milioane de admisii (număr de spactatori, n.r.), mai mult cu o treime faţă de aceeaşi perioadă din 2008. Încasările se ridică la suma de 44 milioane de lei (10,3 milioane de euro), mai mult cu 55% faţă de acelaşi interval din anul trecut”, a declarat pentru capital.ro Raluca Moroianu – marketing manager în cadrul MediaPro Distribution.
De la începutul anului, primele trei filme din top au reuşit să aducă în sălile de cinematograf aproape 500.000 de spectatori şi să realizeze încasări totale de 2,3 milioane de euro.
Până în acest moment, topul celor mai vândute filme din România din 2009 este dominat de o comedie, urmată de un horror şi o dramă/acţiune. Primele două poziţii aparţin unor pelicule 3D, lucru care confirmă înclinaţia publicului spre noile tehnologii. @N_