Pentru prima dată în România, cavalerii moderni au parte de o ilustrare pe viu a istoriei obiectului pasiunii lor, motocicleta. Semn că primii colecţionari ies la rampă. Cum intri în Muzeul Naţional de Istorie, acolo unde te aştepţi să dai peste „umbrele“ lui Burebista, Ştefan cel Mare sau Carol I, chiar în hol, te întâmpină o mică herghelie de cai-putere pe două roţi. Este prima expoziţie de motociclete de epocă şi clasice, organizată de Muzeul Naţiona
Pentru prima dată în România, cavalerii moderni au parte de o ilustrare pe viu a istoriei obiectului pasiunii lor, motocicleta. Semn că primii colecţionari ies la rampă.
Cum intri în Muzeul Naţional de Istorie, acolo unde te aştepţi să dai peste „umbrele“ lui Burebista, Ştefan cel Mare sau Carol I, chiar în hol, te întâmpină o mică herghelie de cai-putere pe două roţi. Este prima expoziţie de motociclete de epocă şi clasice, organizată de Muzeul Naţional de Istorie a României şi Asociaţia Motocicliştilor din România (AMR), în colaborare cu Muzeul Tehnic „Ing. Dimitrie Leonida“ şi Daytona Twins, expoziţie deschisă pe tot parcursul lunii septembrie. „Din păcate, au venit puţini colecţionari dintre cei care s-au anunţat“, spune Mircea Marin, secretarul general al AMR. „A existat destulă reticenţă în ceea ce priveşte organizarea, paza, transportul sau expunerea motocicletelor, dar cred că, după ce vor vedea cum a decurs prima ediţie, vom avea mult mai mulţi participanţi la următoarele“, adaugă acesta.
Sunt expuse destule exemplare valoroase, „însă este destul de greu de cuantificat în bani valoarea acestora, deoarece, la noi încă nu există cu adevărat o piaţă a motocicletelor de colecţie, de abia acum se formează“, explică Marin. În bani, cele mai valoroase exponate sunt un Ducati custom şi o replică a celebrelor motociclete americane Indian, ambele transformate în atelierele Daytona Twins. „Ce fac e