Altă dată o afacere înfloritoare, importul de autoturisme din vestul Europei a ajuns acum, pe timp de criză, piatră de moară pentru micii „afacerişti” Chilipiruri de tot felul şi, nu în ultimul rând, maşini. Toate mărcile, de toate culorile, pentru toate buzunarele. Se găsesc la fiecare sfârşit de săptămână în talciocul din Micro 39. Altă dată, acesta era o piaţă de desfacere perfectă pentru cei care aduceau maşini din Germania, Olanda sau Belgia pentru a le revinde la preţ aproape dublu.
În urmă cu un an, gălăţenii se înghesuiau să cumpere maşini cu mărci sonore şi kilometraje înjumătăţite. Acum, în plină criză, situaţia s-a schimbat dramatic. Un samsar de maşini, cuprins de nostalgia profiturilor de altă dată, a acceptat să ne povestească, dar numai sub protecţia anonimatului, cum stau lucrurile acum.
„Dădeam la un moment dat şi trei maşini pe săptămână. Acum ne chinuim să scăpăm de ce avem pe stoc şi ne e teamă că rămânem cu maşinile în care am investit tot profitul dinainte” , a spus acesta.
Criza, bat-o vina
„Micul importator” recunoaşte că, la această oră, maşinile second hand şi mai ales cele scumpe, nu mai au deloc căutare printre gălăţeni. Evident că principala vinovată pentru această situaţie este criza economică. Mai mult, negustorul de maşini se plânge că a ajuns să vândă chiar şi în pierdere, în încercarea de a-şi recupera investiţiile.
Ieri, scosese la vânzare un autoturism Opel Vectra, fabricat în 2002. „Eu, ca să scap de maşina asta trebuie să o dau cu 4.000 de euro. Ies în pierdere. În mod normal, la preţul de achiziţie se adaugă aproximativ 1.500 de euro. Spre exemplu, maşina asta a fost adusă anul trecut, în vară, din Olanda. Am dat pe ea 4.700 de euro, asta fără să iau în considerare nicio taxă” , a mai declarat sursa noastră.
În talcioc, ieri, erau foarte m