Indiferent că e criză sau nu, Salonul Auto de la Frankfurt captează întotdeauna atenţia lumii automobilistice. În ciuda problemelor financiare, o serie de mărci şi-au dat din plin silinţa şi vin cu noi modele la Salonul care se deschide marţi. Criză mare, monşer, dacă trei mărci nipone - Nissan, Honda şi Mitsubishi plus una a General Motors – Chevrolet - au zis „pas” evenimentului de pe malurile Mainului!
Deoarece un stand serios costă peste un milion de euro, cine nu şi-a făcut temele şi nu a proiectat noi modele pentru anul viitor nu-şi poate permite un stand la Internationale Automobile-Ausstellung (IAA). Şi totuşi, la a 63-a ediţie a Salonului german vor participa peste 20 de mărci cunoscute.
Mini Concept Coupé
La aniversarea a 50 de ani de la apariţia legendarului model Morris Mini-Minor, realizat de British Motor Corporation, inginerii de la Mini reafirmă potenţialul stilistic al acestei mărci. Păstrând alura inconfundabilă, designerii au realizat un prototip coupé care aduce un aer nou. Mini Concept Coupé va fi prezentat săptămâna aceasta la IAA.
Maşina măsoară 3.714 mm lungime, 1.683 mm lăţime şi 1.356 mm înălţime şi dispune de doar două locuri. Prototipul este animat de cel mai puternic propulsor disponibil pentru Mini în acest moment, John Cooper Works. Este vorba de un motor pe benzină, de 1,6 litri turbo, care oferă o putere de 211 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm. Cu ajutorul funcţiei „overboost”, puterea poate creşte pentru o scurtă perioadă de timp la 280 Nm.
De asemenea, Mini Coupé Concept a primit şi tehnologia „EfficientDynamics” de la BMW pe care a integrat-o sub brandul „Minimalism”. Aceasta presupune un sistem automat de oprire a motorului la stopuri şi repornirea lui la apăsarea acceleraţiei, înmagazinarea energiei pierdute în timpul frânării, dar şi folosirea unor anvelope cu