"În cadă intri cu ochii închişi." În moarte, cu picioarele înainte. Şi în advertising, la fel. Mulţumesc pe această cale muzoilor mei, creativii care au lucrat la campania Dedeman, pentru că m-au inspirat să încep această rubrică. Fără ei aş fi rămas într-o perpetuă ezitare. Capodopera lor a fost cea care m-a trăsnit.
Am zărit-o într-o seară pe geamul tramvaiului 41. Zăcea în strălucirea reflectoarelor, imberbă, oferindu-se generoasă privirii pe un panou publicitar din curtea Spitalului CF2. "Între dragoste şi ură e o canapea distanţă." Semnează: Dedeman. "Să mori tu?", a fost prima mea reacţie. M-am chinuit apoi multă vreme să pricep maxima. Adică, el se ceartă cu ea şi e trimis la nani pe canapea: dragoste, ură. Da' de ce să-l urască? Ura e distructivă şi pentru posesor, şi pentru adrisant. Mi-aş dori eu o canapea "între dragoste şi ură"? Ce să fac cu ea? Eu caut o canapea extensibilă, rezistentă, uşor de curăţat, preţ rezonabil.
De "să mori tu?" mi-am adus aminte când am văzut altă reclamă stradală marca Dedeman: "Dragostea trece, cabina de duş rămâne". Absurdistan. El şi ea, tineri căsătoriţi, fac un credit de nevoi personale ca să-şi amenajeze "prima casă", pentru care au plătit avansul cu darul de la nuntă. "Ce cabină de duş să ne luăm, iepuraş?" "Păi, io zic că p'aia cu «dragostea trece», motănelul meu..." "Auzi, da' n-ar fi mai bună o cadă?", opinează "motănelul", cu simţ practic. "Atunci, ne-o luăm p'aia cu «în dragoste intri cu ochii închişi. Şi în cadă, la fel», nu?" Pe cuvântul vostru de cercetaşi şi de pălmaşi într-ale advertisingului că intraţi în cadă cu ochii închişi? Poate la ultima îmbăiere, când te spală bocitoarele...
Dedeman încearcă din răsputeri să-ţi excite simţurile, însă sloganul ce ar trebuie să te înfierbânte la cumpărături îţi fracturează sinapsele. "De dragoste nu te poţi ascunde. Nici măcar în do