audienţă Cu câteva zile înainte de ridicarea cortinei, stagiunea teatrală 2009 - 2010 promite să înregistreze cel mai mare număr de spectatori din istoria teatrului autohton. Fiecare reprezentaţie din ultimul an a piesei „Crimă şi pedeapsă“, montată la teatrul bucureştean Bulandra, a fost jucată cu casa închisă, biletele fiind epuizate încă din ziua în care piesa era anunţată. Motivele sunt, pe de o parte, calitatea spectacolului regizat de Yuriy Kordonskiy, nu
audienţă Cu câteva zile înainte de ridicarea cortinei, stagiunea teatrală 2009 - 2010 promite să înregistreze cel mai mare număr de spectatori din istoria teatrului autohton.
Fiecare reprezentaţie din ultimul an a piesei „Crimă şi pedeapsă“, montată la teatrul bucureştean Bulandra, a fost jucată cu casa închisă, biletele fiind epuizate încă din ziua în care piesa era anunţată. Motivele sunt, pe de o parte, calitatea spectacolului regizat de Yuriy Kordonskiy, numărul mic de locuri disponibile în sală (puţin peste două sute) şi preţul mic al biletelor.
Pentru cei care nu sunt de acord cu acest din urmă argument (potrivit diverselor sondaje, majoritatea românilor care nu calcă pragul sălilor de spectacol acuză costul ridicat al biletelor) am făcut o comparaţie: astfel, un bilet pentru piesa „Visul unei nopţi de vară“ costă, în cazul unui teatru londonez, 40 de lire sterline (45 de euro), varianta montată la Kennedy Center din Washington îşi aşteaptă spectatorii contra unei sume cuprinse între 55 şi 125 de dolari (38-87 de euro). La Teatrul Naţional Bucureşti (TNB), intrarea la aceeaşi piesă costă maximum 30 de lei (7 euro).
Reuşite pe toate fronturile
Apreciat pe plan internaţional pentru calitatea spectacolelor puse în scenă, ultimul exemplu reprezentându-l „Faust-ul“, lui Silviu Purcărete, singura piesă jucată timp de o săptămână cu casa închisă în cadrul Festivalului de la Edinb