In secolul vitezei uitam de obicei sa vedem si sa simtim ce e in jurul nostru. Timpul este marea problema a tuturor si toti vrem sa ajungem cat mai repede oriunde. Regula se aplica, desigur, si in cazul vacantelor. Pentru ca vacanta e azi doar un loc, nu o stare.
Ce a fost intre check in si check out nu stiu decat cativa carora le era frica de turbulente si au trait de doua ori fiecare secunda din zborul de 100 de minute.
Totusi, cand toata lumea cauta solutii pentru a se misca mai repede, altii asteapta sa ii miste vantul sau sa se miste planeta pe langa ei.
Cel mai neobisnuit mod in care ar putea cineva sa calatoreasca in secolul 21 este vaporul. Nu croaziera in luna de miere sau o plimbare cu iahtul la St. Tropez, ci calatorie cu vaporul ca in romane.
In afara de cele din filme, singurul vapor pe care l-am vazut vreodata de aproape este cel care zace pe drumul dintre Mangalia si 2 Mai. Iar cand le vedeam pe cele din larg, imi imaginam numai sala motoarelor din filmul Titanic. Cu greu imi imaginam ca cineva ar putea calatori cu asa ceva.
Si totusi, este posibil. Vapoarele imense care transporta marfuri dintr-o parte in alta a lumii si pe care marinarii petrec cateva luni au de fapt si cabine cu aceleasi conditii ca la hotel, in care poate sta oricine plateste un bilet.
Poate cel mai important aspect al calatoriei cu un vapor de marfa este ca nu vei fi inchis in camera sau pe o punte speciala destinata turistilor. Pentru turisti nu exista un program stabilit pe nava. In afara de ora mesei pe care trebuie sa o respecte, ei pot face ce vor, inclusiv sa stea de vorba cu capitanul despre regulile de navigatie.
Cei care au calatorit astfel spun ca marinarii se bucura sa aiba printre ei si alti oameni, asa ca sunt incantati sa le explice ce se intampla pe vapor si chiar ii invita sa bea ce