După luni de suspans, schimbări rapide de situaţie, zeci de zvonuri şi o adevărată licitaţie, General Motors cedat controlul asupra diviziei sale europene către Magna International. Gigantul american aflat în moarte clinică, General Motors (GM), a decis să pună punct atât speculaţiilor, cât şi negocierilor privind viitorul mărcilor Opel şi Vauxhall. Deşi s-au purtat negocieri dure între oficialii americani, statul german şi potenţialii cumpărători, iar în ultima clipă
După luni de suspans, schimbări rapide de situaţie, zeci de zvonuri şi o adevărată licitaţie, General Motors cedat controlul asupra diviziei sale europene către Magna International.
Gigantul american aflat în moarte clinică, General Motors (GM), a decis să pună punct atât speculaţiilor, cât şi negocierilor privind viitorul mărcilor Opel şi Vauxhall. Deşi s-au purtat negocieri dure între oficialii americani, statul german şi potenţialii cumpărători, iar în ultima clipă se părea că GM va păstra controlul asupra Opel cu orice preţ, în după-amiaza zilei de 10 septembrie, verdictul a fost dat: va fi Magna. Tranzacţia nu se va încheia însă înainte de alegerile din Germania, în urma cărora cancelarul Angela Merkel speră să îşi păstreze funcţia. Merkel a fost încă de la începutul luptei dintre canadienii de la Magna, belgienii de la RHJ, chinezii de la BAIC şi grupul italian Fiat, de partea nord-americanilor. În special pentru că planul de redresare al Magna International nu presupunea închiderea uzinelor din Germania. După retragerea celor de la Fiat şi a chinezilor, s-a declanşat o adevărată licitaţie între Magna şi RHJ. Ultima ofertă a belgienilor a venit chiar la începutul lunii august, când promiteau 300 de milioane de euro pentru 51% din acţiunile Opel. „Ne-am majorat oferta cu 25 de milioane faţă de cea anunţată pe 20 iulie“, declara, plin de încredere, Arnaud Denis, purtătorul de cuvânt