În 2009, craiovenii doar vor asambla maşinile trimise „la pachet“ din Turcia. Numai 3.000 de vehicule vor ieşi pe poarta fabricii, iar în 2010 încă vreo 30.000. Furnizorii de piese se lasă aşteptaţi. Începând cu 8 septembrie 2009, România se poate mândri cu doi producători auto de nivel mondial. Cu o subsidiară Renault, Automobile Dacia, care produce circa 250.000 de unităţi anual, şi cu noua uzină Ford de la Craiova, care deocamdată se limitează la a asambla c�
În 2009, craiovenii doar vor asambla maşinile trimise „la pachet“ din Turcia. Numai 3.000 de vehicule vor ieşi pe poarta fabricii, iar în 2010 încă vreo 30.000. Furnizorii de piese se lasă aşteptaţi.
Începând cu 8 septembrie 2009, România se poate mândri cu doi producători auto de nivel mondial. Cu o subsidiară Renault, Automobile Dacia, care produce circa 250.000 de unităţi anual, şi cu noua uzină Ford de la Craiova, care deocamdată se limitează la a asambla câteva mii de maşini, dar care promite să livreze, în 2012, aproape 300.000 de vehicule, ţara noastră are mari şanse de a se plasa în zona selectă a marilor state producătoare de automobile. Aceasta se va întâmpla în viitor pentru că, momentan, Fordul „made in România“ miroase mai mult a cafea turcească la ibric decât a praz oltenesc.
Promisiune respectată
După patru ore de condus, mai întâi pe o autostradă vălurită, şi apoi pe o şosea îngustă, plină de camioane, Craiova ne întâmpină cu câţiva stropi de ploaie şi o grămadă de maşini care înaintează cu greu către centru, printre muncitorii de la salubritate care strâng repede sacii de gunoi din calea oaspeţilor de seamă aşteptaţi la uzina auto. Băsescu, Geoană, Tăriceanu, Berceanu, Vlădescu, Țiriac, ambasadorul SUA şi cel al Marii Britanii nu întârzie să apară, gata să se aşeze la volanul primul Ford produs la Craiova. Mai bine de 100 de jurnalişti şi câteva sute de muncitori aş