Reforma Educatiei mosita de Traian Basescu, Emil Boc, Ecaterina Andronescu si Mircea Miclea continua sa tina afisul prin diversele solutii pe care le propune si feluritele imbunatatiri sugerate. Recunosc, am fost sceptic, dar in final rezultatele m-au convins. Dupa reforma, Romania va da un nou inteles notiunii de educatie. Cititorii stiu ca, doar cu cateva zile in urma, mai fornaiam pe nas chestii rasuflate de tipul: e mai bine sa ai un orizont si sa fii cultivat decat sa ai o diploma, competentele in materie de meserie nu sunt scopul unic, nici cel suprem, al actului invatarii etc. Nu era greu sa se inteleaga ca sunt aerian, pe dinafara, ca nu "simt" realitatea, ca sunt afon la capitolul invatamant (uite ca doua decenii si ceva la catedra nu garanteaza nimic in materie de competenta!).
Cineva dintre cei patru numiti mai sus – sau poate toti, de nu cumva unii doar – a inclus in lista liceelor vocationale ideea infiintarii de licee de informatii, ordine publica si securitate. Amanuntul mi-ar fi scapat daca o distinsa universitara din Bucuresti, mai atenta la parcurgerea proiectului de lege in toate uimitoarele sale amanunte, nu m-ar fi inclus pe lista de alerta a e-mail-urilor trimise in patru zari spre a semnala anomalia. Intr-adevar, citind despre inovatia institutionala amintita, cazi in perplexitate. Cum de le-a putut scapa lui Carol al II-lea, Horia Sima, Ion Antonescu, Anei Pauker, lui Ghita Dej, si, bineinteles, lui Nicki Ceausescu (anturat obedient de Suzanica Gadea) necesitatea strategica a acestor institutii utile natiunii si binelui public?! Strajeria putea fi compatibilizata cu ele, la fel ca si organizatiile pionieresti sau UTC-ul. Chiar, cum ne-am descurcat, in vremuri atat de tulburi cum au fost cele din ultimul secol, fara scoli de turnatori cu patalama, de bacalaureati in militie si fara diplome de spioni stradali ori de cvartal? @N