Publicis, al treilea mare grup de publicitate din lume in functie de venituri, a anuntat ca isi va concentra atentia asupra pietei de profil din China, mai putin afectata de criza financiara, pentru a asigura o evolutie buna a business-ului pe termen lung, potrivit Reuters.
In prezent, veniturile atrase de operatiunile grupului francez in China reprezinta mai putin de 5% din afacerile totale ale Publicis, insa in aproximativ cinci ani piata de publicitate chineza ar putea deveni a doua sau a treia piata ca importanta, sustine Maurice Levy, directorul executiv al Publicis.
“Fara piata chineza am avea un viitor limitat. China este cruciala pentru business-ul Publicis”, declara Lavy, subliniind intentia de a dubla numarul de angajati ai Publicis in China in urmatorii doi-trei ani. Grupul de publicitate are in prezent 3.000 de angajati in China.
Publicis si rivalul sau, grupul WPP, se lupta pentru stabilirea unei pozitii solide pe piata chineza, o industrie in care cota de piata este inca destul de “fluida” si usor de extins, in comparatie cu alte piete mature din Europa si Statele Unite ale Americii. “A castiga un nou client in Europa este o operatiune destul de «dureroasa»”, afirma Levy.
Anuntul Publicis vine dupa rezultatele obtinute de grup in primul semestru – declin de 6,6% in vanzari – un rezultat mai bun decat cel al WPP (scadere de 8,3%) sau cel al Omnicom – contractie de 8,8% in vanzari.
In timp ce majoritatea analistilor declara ca piata globala de publicitate ar putea raporta o scadere de 8-10% anul acesta, industria de profil din
China isi continua cresterea, insa intr-un ritm mai lent fata de cele 20 de procente de crestere inregistrate in 2008.
Publicis isi mentine estimarile financiare pentru acest an, in timp ce Levy se asteapta la o “revenire usoara si graduala” in 2010.
Potrivit directorului executiv,