Peste 23 milioane de euro. Aceasta este finanţarea nerambursabilă oferită de Uniunea Europeană pentru trei proiecte înaintate de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Transport.
Cel mai important proiect, în valoare totală de 150,34 milioane de lei (35,8 milioane de euro), finanţat cu 20 milioane de euro de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, este construcţia unui al doilea pod peste Canalul Dunăre Marea Neagră, la Agigea. Acesta, care va fi gata în 2012, va degreva actualul pod rutier de traficul greu care se îndreaptă spre Portul Constanţa Sud - Agigea.
Un alt proiect vizează implementarea unui sistem de management al traficului de nave pe Canalul Dunăre - Marea Neagră şi de informare asupra transportului pe ape interioare. Acesta are un buget total de 18,26 milioane de lei, din care aproape 11 milioane de lei constituie finanţare europeană nerambursabilă.
În fine, 3,72 milioane de lei, din care 2,22 milioane de la Comisia Europeană, se vor îndrept către realizarea proiectului "Sistem de măsurători topohidrografice pe Canalele Dunăre- Marea Neagră și Poarta Albă- Midia Năvodari.
Programul Operaţional Sectorial Transport a fost ultimul program cu finanţare europeană care a primit girul de la Bruxelles şi a putut fi implementat. (A.B.)
Peste 23 milioane de euro. Aceasta este finanţarea nerambursabilă oferită de Uniunea Europeană pentru trei proiecte înaintate de Autoritatea de Management pentru Programul Operațional Sectorial Transport.
Cel mai important proiect, în valoare totală de 150,34 milioane de lei (35,8 milioane de euro), finanţat cu 20 milioane de euro de Comisia Europeană, prin Fondul European de Dezvoltare Regională, este construcţia unui al doilea pod peste Canalul Dunăre Marea Neagră, la Agigea. Acesta, care va fi gata în 2012, va degreva actualul pod rutier de tr