Site-urile magazinelor online de electronice sunt printre cele mai numeroase in topurile realizate in industria IT&C de cele mai utilizate instrumente de masurare a traficului pe internet: SATI, Trafic.ro si Google Ad Planner.
Forumul Softpedia.com se afla pe primul loc in topul pe luna iulie ce unifica datele asupra domeniilor calculatoare/internet si comert electronic oferite de Trafic.ro cat si in cel ce imbina cifrele Google Ad Planner pe domeniul computere, electronice si telecomunicatii.
De fapt, Softpedia.com este in top trei si in clasmentul general, acesta aflandu-se pe locul al doilea dupa site-ul de partajare video Trilulilu.ro, conform datelor SATI si Trafic.ro si pe locul al treilea conform Google Ad Planner, aplicatia motorului de cautare american pozitionand pe primele doua locuri Yahoo si reteaua sociala Hi 5.
Chiar daca topurile SATI si Trafic.ro sunt destul de diferite de cel al Google Ad Planner, in toate acestea, magazinele online au o prezenta importanta.
De exemplu, pe locul patru atat in topul Google, cat si in Trafic.ro se afla portalul Shopmania, dezvoltat de Asesoft Net, compania care face parte din grupul Asesoft, controlat de omul de afaceri ploiestean Sebastian Ghita.
In acest an, Asesoft Distribution, compania de distributie IT&C a grupului Asesoft a cumparat 51% dintre actiunile eMag, magazin online care se afla pe locul al cincilea in topul Google Ad Planner si care este totodata retailerul IT&C cu cele mai mari vanzari in 2008.
De asemenea, intre primele clasate in topul care reuneste datele din domeniile IT&C si comert online oferote de SATI se afla si site-urile Vodafone si Orange, primii doi operatori telecom pe piata locala.
Conform SATI, in luna iulie, site-ul Orange.ro a avut cu aproximativ 96.000 de vizitatori unici mai multi decat cel al Vodafone, iar numarul de afisari a fost de peste doua o