Bancpost a redus personalul cu 10% de la începutul crizei în România, respectiv cu peste 400 de angajaţi, ajungând la aproximativ 3.550 de salariaţi, şi a închis din iulie şapte unităţi teritoriale, pentru a diminua costurile."Am spus că profitabilitatea nu este prima prioritate în acest an, dar în niciun caz nu este nici ultima. Suntem o societate comercială, avem acţionari care se uită la acest lucru, şi, chiar dacă mediul economic nu este favorabil, facem eforturi pentru a
Bancpost a redus personalul cu 10% de la începutul crizei în România, respectiv cu peste 400 de angajaţi, ajungând la aproximativ 3.550 de salariaţi, şi a închis din iulie şapte unităţi teritoriale, pentru a diminua costurile.
"Am spus că profitabilitatea nu este prima prioritate în acest an, dar în niciun caz nu este nici ultima. Suntem o societate comercială, avem acţionari care se uită la acest lucru, şi, chiar dacă mediul economic nu este favorabil, facem eforturi pentru a reveni rapid pe profit, fără însă a face rabat la menţinerea solidităţii băncii. În condiţiile în care veniturile au fost afectate de volumul mai mic de activitate, costul lichidităţii a crescut, iar provizioanele s-au majorat şi ele, evident că a trebuit să recurgem la reduceri de costuri", a declarat pentru MEDIAFAX preşedintele băncii, Mihai Bogza.
El a precizat că s-a încercat reducerea costurilor pe toate categoriile de cheltuieli, atât materiale, cât şi de personal, iar cel mai mare impact al acestor reduceri asupra profitabilităţii băncii se va vedea în a doua jumătate a anului 2009.
În ceea ce priveşte costurile cu salariile, Bancpost a recurs la două modalităţi pentru reducerea acestora, respectiv renunţarea la anumite facilităţi din pachetele salariale, în înţelegere cu sindicatele, şi scăderea numărului de angajaţi.
SURSA: Mediafax