Primul volum din Colecţia „Pictori de geniu“ va fi distribuit gratuit, împreună cu „Adevărul“ şi cu suplimentul „Adevărul literar şi artistic“. „Biblioteca de artă“ se va deschide printr-o monografie dedicată vieţii şi operei lui Michelangelo, realizată de Enrica Crespi şi publicată de Editura Adevărul. Albumul a fi distribuit, de asemenea gratuit, şi împreună cu revista „Dilema Veche“ de joi, 17 septembrie.
Fără îndoială una dintre cele mai reprezentative figuri când vine vorba de artişti totali – care nu s-au limitat la un singur mediu, experimentând de la gravură la sculptură -, Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni a lăsat în urmă unele dintre cele mai importante episoade din istoria artei.
Până la vârsta de 30 de ani, „Pietà“ şi „David“, două dintre cele mai cunoscute sculpturi nu doar din perioada Renaşterii, ci din ultimii 500 de ani de artă, erau deja terminate.
Când arta face istorie
În timp ce rivalul său Leonardo da Vinci intra, în 1502, în serviciul lui Cesare Borgia, fiul lui Papa Alexandru al VI-lea, călătorind alături de patronul său în calitate de arhitect şi inginer, Michelangelo era chemat la Roma de noul papă Iulius al II-lea.
Acesta din urmă îşi dorea un mormânt grandios în vechea biserică Sfântu Petru, lucrarea funerară fiind finalizată în nici mai mult, nici mai puţin de 40 de ani, datorită numeroaselor solicitări pe care trebuia să le onoreze în acelaşi timp.
În 1545, grandioasa statuie a lui Moise începea să-şi aştepte credincioşii la San Pietro in Vincoli din Roma, însă între timp cupola Capelei Sixtine, pe care Michelangelo înfăţişase, într-o manieră revoluţionară pentru acea vreme, scene din Biblie, intra în cursa pentru cele mai apreciate şi comentate lucrări din istorie.
Încă din timpul vieţii, autorul frescei „Judecata de Apoi“ a avut