Stocul de spaţii comerciale de pe piaţa românească a crescut în acest an, prin şapte proiecte noi şi trei extinderi, cu 164.000 de metri pătraţi, România plasându-se astfel pe locul opt în Europa în funcţie de suprafeţele nou livrate, potrivit companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield. În 2009 au fost finalizate şapte centre comerciale noi - Grand Arena Bucureşti (cu o suprafaţă de 44.500 metri pătraţi), Era Shopping Park Oradea (32.400 mp), Real II Cons
Stocul de spaţii comerciale de pe piaţa românească a crescut în acest an, prin şapte proiecte noi şi trei extinderi, cu 164.000 de metri pătraţi, România plasându-se astfel pe locul opt în Europa în funcţie de suprafeţele nou livrate, potrivit companiei de consultanţă imobiliară Cushman&Wakefield.
În 2009 au fost finalizate şapte centre comerciale noi - Grand Arena Bucureşti (cu o suprafaţă de 44.500 metri pătraţi), Era Shopping Park Oradea (32.400 mp), Real II Constanţa (14.969 mp), Trident Sibiu (14.000 mp), Galleria Piatra Neamţ (12.200 mp), Galleria Suceava (10.700 mp) şi Central Plaza Bacău (6.534 mp). Totodată, trei proiecte existente au fost extinse, respectiv Militari Shopping Center, cu 13.453 metri pătraţi, Plaza România (8.500 mp) şi Iris Titan Shopping Center (6.890 mp), conforma datelor Cushman&Wakefield. La finele anului trebut, stocul era de 2,02 milioane metri pătraţi.
73.000 mp noi, doar în Bucureşti
Stocul de centre comerciale aflate în construcţie pe piaţa imobiliară locală, cu finalizare până la sfârşitul anului 2009, este de 89.000 mp, cel mai important proiect fiind Cotroceni Park, cu o suprafaţă închiriabilă de 76.000 mp. În Bucureşti, stocul de centre comerciale era la sfârşitul anului 2008 de 535.000 mp. În 2009 au fost construiţi încă 73.000 mp şi sunt în construcţie, cu finalizare anunţată pentru 2009, circa 76.000 mp, respectiv Cotroceni Park. @