Una dintre problemele cu care se confrunta companiile este numarul mare de manageri si lipsa liderilor. Exista prea multi manageri si prea putini lideri, diferenta dintre atributiile acestora fiind destul de subtila pentru unii. Managerii administreaza si liderii conduc, iar organizatiile au nevoie in aceasta perioada mai mult decat oricand de lideri.
"Inainte, managerii erau doar niste inspectori, te urmareau daca ti-ai facut treaba sau daca ai facut-o bine, insa acum ei ar trebui sa fie in stare sa conduca si sa fie parte din intreaga echipa de leadership. S-a ajuns in situatia in care sunt prea multi cei care administreaza si prea putini cei care conduc", este de parere Merlyn Beeman, vicepresedinte al companiei de training, coaching si consultanta in resurse umane Leadership Management International (LMI), care este prezenta si pe plan local printr-un sistem de franciza si are printre clientii companii precum McDonalds, Tuborg sau Citibank.
Dar chiar daca managerii si-au luat pana acum foarte in serios rolul de administratori, exista semne ca lucrurile incep sa se schimbe. Potrivit lui Beeman, spre deosebire de acum cativa ani, cand 15-20% dintre oamenii dintr-o companie detineau o po zitie de management, chiar daca erau middle manageri, superviseri sau top manageri, in prezent, in companiile din intreaga lume, procentul managerilor a scazut la 10%.
Mai multi manageri, angajati mai putin responsabili
Unul dintre riscurile pe care le presupune un numar mare de manageri este faptul ca angajatii ar putea adopta o atitudine iresponsabila si s-ar putea obisnui sa isi faca treaba bine doar atunci cand sunt supravegheati. "Ca in proverbul «Cand pisica nu-i acasa, soarecii joaca pe masa», si in business, cand seful este plecat, angajatii se joaca. Acest lucru n-ar trebui sa se mai intample de-acum incolo. Angajatii ar trebui sa invete sa fie prop