Deşi avea termen de finalizare sfârşitul lui octombrie, pasajul a fost deschis astăzi. Municipalitatea şi constructorul au dat zor ca bucureştenii să poată circula fără probleme în prima zi de an şcolar.
Se întâmplă în România! Renovarea Pasajului Unirii s-a terminat cu o lună şi jumătate mai devreme. Potrivit contractului încheiat cu municipalitatea, societatea DrumArt trebuia să finalizeze lucrarea la data de 31 octombrie. „S-a muncit la pasaj şi noaptea, numai să reuşim să-l deschidem odată cu începerea şcolii, când traficul va fi şi mai intens decât până acum”, a declarat Alina Roman, directorul general al Administraţiei Străzilor.
Lucrările au început la sfârşitul lunii iunie şi presupuneau doar renovarea psajului, nu şi lucrări de reabilitare. „Comisia de experţi alcătuită din arhitecţi şi urbanişti au decis că dacă tot s-a făcut decopertarea psajului să se facă şi placarea acestuia cu tablă şi granit, aşadar lucrări de reabilitare”, explică Roman neştiind însă să precizeze care a fost costul suplimentar.
Suma stabilită iniţial pentru renovarea pasajului a fost de 6,5 milioane de lei. S-au executat lucrări de drenaj, pentru ca pasajul să nu mai fie inundat, lucrări la sistemele de ventilaţie şi iluminat, şi lucrări de tencuială şi revopsire. Pe pereţii pasajului s-a montat o bandă reflectorizanţă şi senzori de fum. S-au înlocuit chiar şi literele care prezintă denumirea pasajului. Pe parcursul verii, circulaţia a fost restricţionată la o singură bandă de mers pe sens ziua, iar noaptea traficul a fost închis.
Lucrări urgente la Pasajul Lujerului
Din 1987, de când a fost dat în folosinţă, Pasajul Unirii nu a beneficiat de niciun fel de alte reparaţii. „Durata de viaţă a lucrărilor executate acum este de 8 ani, dar cu siguranţă nu vom mai avea probleme la acest pasaj mult timp de acum încolo”, promite Roman.