Piaţa farmaceutică din România a înregistrat, în al doilea trimestru al anului în curs, o scădere cu 8,8%, la 450 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit unui raport Cegedim. Această scădere a fost determinată de declinul segmentului retail cu 7,8%, la 396 milioane de euro, şi a celui de spitale, cu 15,6%, la 54 milioane de euro. Exprimate în lei, valorile pieţei farma locale arată altfel. Astfel, în perioada amintită, vânzările de medicamente a
Piaţa farmaceutică din România a înregistrat, în al doilea trimestru al anului în curs, o scădere cu 8,8%, la 450 milioane de euro, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2008, potrivit unui raport Cegedim.
Această scădere a fost determinată de declinul segmentului retail cu 7,8%, la 396 milioane de euro, şi a celui de spitale, cu 15,6%, la 54 milioane de euro.
Exprimate în lei, valorile pieţei farma locale arată altfel. Astfel, în perioada amintită, vânzările de medicamente au crecsut cu 4,7%, la 1.886 lei, faţă de acceşi perioadă din 2008. În cazul acesta, vânzările din retail au crescut cu 5,85. Segmentul spitalelor însă a cunoscut o scădere şi de această dată, cu 3,2%.
În cazul retailului, vânzările de medicamente cu prescripţie (Rx), în euro, au scăzut cu 6,1%, la 326,1 milioane euro. Produsele eliberate fără reţetă (OTC-uri) au înregistrat un declin de 14,9%, la 69,7 milioane euro.
"Valorile înregistrate în trimestrul 2 sunt o rezultantă mai degrabă a măsurilor legislative (reducerea preţurilor la medicamentele cu prescripţie) decât a crizei (ca dovadă scăderea vânzărilor la OTC). În continuare însă, problemele vor continua datorită “aşteptărilor” de funcţionare neprofitabilă a lanţului de aprovizionare, cât şi riscurilor de indisponibilitate la unele medicamente generice", au declarat reprezentanţii Cegedim.
Roche, primul loc pe piaţă
Potrivit raportului