Piaţa de brokeraj a raportat pentru 2008 un câştig de 40 de milioane de euro. Cea a asigurărilor a marcat însă o nouă pierdere: aproximativ 158 de milioane de euro. Bătălia pentru acapararea de cote de piaţă cu orice preţ a ţinut departe de profit companiile de asigurări generale. Consecinţa: piaţa asigurărilor a ieşit pe minus pentru cel de-al treilea an consecutiv, în 2008 valoarea pierderilor înregistrate fiind de circa 158 de milioane de euro. Principala cauză a p
Piaţa de brokeraj a raportat pentru 2008 un câştig de 40 de milioane de euro. Cea a asigurărilor a marcat însă o nouă pierdere: aproximativ 158 de milioane de euro.
Bătălia pentru acapararea de cote de piaţă cu orice preţ a ţinut departe de profit companiile de asigurări generale. Consecinţa: piaţa asigurărilor a ieşit pe minus pentru cel de-al treilea an consecutiv, în 2008 valoarea pierderilor înregistrate fiind de circa 158 de milioane de euro.
Principala cauză a pierderilor înregistrate de companii este valoarea mare a despăgubirilor plătite clienţilor cu poliţe auto, în condiţiile în care asigurătorii s-au ferit să mărească prea mult preţurile pentru a nu pierde cote de piaţă. Bilanţul negativ de pe segmentul auto afectează cel mai mult rezultatele companiilor, în condiţiile în care poliţele RCA şi CASCO au cea mai mare pondere în totalul pieţei asigurărilor. Primele încasate din vânzarea de asigurări Casco au reprezentat anul trecut circa 50% din totalul primelor brute subscrise pe segmentul asigurărilor generale, iar asigurările obligatorii RCA au reprezentat aproape 26%.
În contrast cu pierderile înregistrate pe piaţa asigurărilor, piaţa brokerajului a raportat profit: peste 40 de milioane de euro în 2008.
Între cele două tipuri de companii care activează pe piaţa asigurărilor există diferenţe semnificative. „Brokerii nu iau riscuri de daune, în timp ce asigură