Piaţa auto românească a coborât trei poziţii în UE în primele opt luni ale acestui an, până pe locul al 14-lea, cu o scădere mult mai abruptă a numărului de înmatriculări de autoturisme noi decât media blocului comunitar, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Înmatriculările de maşini noi au scăzut cu aproape 60% în România în perioada ianuarie-august, faţă de intervalul similar al anului trecut, de la 201.870 la 81.824 de unităţi,
Piaţa auto românească a coborât trei poziţii în UE în primele opt luni ale acestui an, până pe locul al 14-lea, cu o scădere mult mai abruptă a numărului de înmatriculări de autoturisme noi decât media blocului comunitar, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Înmatriculările de maşini noi au scăzut cu aproape 60% în România în perioada ianuarie-august, faţă de intervalul similar al anului trecut, de la 201.870 la 81.824 de unităţi, în timp ce, la nivelul UE, declinul a fost de numai 7,9%, de la 10.128.865 la 9.328.743 de autoturisme, se arată într-un raport al asociaţiei, prezentat marţi.
Piaţa auto românească a fost devansată de Cehia, Suedia şi Portugalia în intervalul analizat. Cehia a înregistrat o creştere de 9% a numărului de înmatriculări noi, însă Suedia şi Portugalia au raportat scăderi de 23,7%, respectiv 32,1%.
Potrivit datelor prezentate săptămâna trecută de Direcţia Regim Permise şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), înregistrările de automobile noi au scăzut cu 59,4% în primele opt luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 81.857 de unităţi, de la 201.915 de maşini în perioada similară a lui 2008.
Germania, în continuare pe primul loc
Între statele membre care au aderat la UE după anul 2004, România a coborât cu o poziţie în perioada menţionată, până pe locul 3.
Germania şi-a păstrat poziţia de