Pregătit pentru a ieşi pe piaţa britanică, în octombrie, la un preţ de 24.500 £, echivalentul a 27.800 €, BMW X1 va oferi cumpărătorilor tracţiune spate sau integrală, un lucru care i-a făcut pe oficialii companiei să descrie modelul drept "mai mult un crossover decât un automobil de teren".
1 /.
Introducerea lui X1 a făcut parte din decizia de a urca X3 cu o treaptă mai sus pe piaţă, notează ediţia online a revistei” Autocar”. Noul model BMW are 4.454 m lungime, 1.798 m lăţime şi 1.545 m înălţime, foarte apropiat de dimensiunile fratelui său, X3.
Versiunea va fi oferită cu cinci tipuri de propulsoare. Cele pe benzină sunt: un 2.0 l în patru cilindri ce dezvoltă 141 cai-putere şi un 3.0 l, şase cilindri în linie, de 258 CP ce va sprinta de la 0 la 100 km-h în 6.2 secunde la o viteză maximă de 205 km/h.
Unităţile diesel sunt reprezentate de trei motoare de 2.0 l în patru cilindri, de 141 CP, 175 CP şi un bi-turbo ce dezvoltă 201 CP.
Cel mai mic motor pe benzină şi primele două diesel din gamă vor fi cu tracţiune spate sau integrală, în timp ce celelalte două vor avea exclusiv tracţiune integrală.
Propulsoarele vor fi legate la o cutie de viteze manuală standard 6+1 sau, depinzând de aşezarea motorului, o cutie automată opţională, tot în şase trepte, cu pedale de schimbare a vitezelor pe volan.
X1 va fi asamblat la fabrica BMW din Leipzig, Germania, împreună cu Seria 1 şi Seria 3.