Retailerii din România au lansat o adevărată ofensivă pe piaţă prin mărcile proprii, care ocupă tot mai mult spaţiu pe rafturile din magazine. Noi lansări de produse sub mărci proprii continuă să fie lansate în plină criză. Ambiţiile retailerilor vizează ca segmentul „private label” să aducă peste 25% din vânzările totale. La începutul lunii august, Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer din România în ceea ce priveşte cifra de afaceri pe 2008, a lansa
Retailerii din România au lansat o adevărată ofensivă pe piaţă prin mărcile proprii, care ocupă tot mai mult spaţiu pe rafturile din magazine. Noi lansări de produse sub mărci proprii continuă să fie lansate în plină criză. Ambiţiile retailerilor vizează ca segmentul „private label” să aducă peste 25% din vânzările totale.
La începutul lunii august, Metro Cash&Carry, cel mai mare retailer din România în ceea ce priveşte cifra de afaceri pe 2008, a lansat gama Romanian Winecellars (vinuri autohtone de sezon, n.r.), iar Carrefour se pregăteşte să anunţe în zilele următoare marca cu acelaşi nume. Acestora li se adaugă şi restul reţelelor de supermarketuri şi hipermarketuri ca Real, Billa sau Mega Image, dar şi discounteri ca Plus Discount.
Segmentul „private label” intră peste mărcile de referinţă
În cazul Carrefour, mărcile proprii reprezintă aproximativ 6% din totalul vânzărilor, după cum spun reprezentanţii grupului. „Obiectivul nostru este, însă, ambiţios. Vrem să creştem acest procent o dată cu lansarea mărcii Carrefour”, a declarat pentru capital.ro Andreea Mihai, directorul de marketing al companiei.
Planuri mari are şi reţeaua Real Hypermarket, care, până în 2012, vrea să aibă pe rafturi până la 2.000 de produse sub marca proprie. „Pe termen mediu, targetul nostru este ca până la 20% din vânzările de produse alimentare să se realizeze de către mărcile proprii”, spune Adriana Piţa,