Postul patronat de Sorin Ovidiu Vântu a descoperit principiile jurnalistice.
Dacă frumoasa din pădurea adormită s-a trezit dând cu ochii de un prinţ frumos, Realitatea TV s-a deşteptat cu un set de principii jurnalistice, la fel de frumoase, în braţe. Neştiind ce să facă cu ele, le-a afişat cu literă de-o şchioapă pe ecranele televizoarelor. Le-a pus acolo pentru telespectatori, dintre care vor fi poate câţiva naivi care să creadă în schimbarea la faţă a canalului de ştiri patronat de Sorin Ovidiu Vântu. Faptul că renunţă la atacurile monomaniacale la adresa preşedintelui Băsescu, că-şi va selecta mai atent invitaţii sau că a redus din listele de indezirabili pe post nu va transforma Realitatea TV într-o veritabilă televiziune de ştiri. Îi poate da însă aparenţă de credibilitate.
De ce era nevoie de această operaţiune? Pe de o parte, pentru că, în ultimele luni, Realitatea TV a pierdut mult din audienţă.
Iar audienţa se reflectă în încasările de publicitate şi, implicit, în profitul companiei. Or, aşa cum o arată cifrele, pierderile întregului trust au fost, în 2008, de 25 de milioane de euro, iar patronul Vântu estimează cam tot pe atâta în 2009. Deci, postul de televiziune încearcă să-şi readucă înapoi telespectatorii, promiţându-le că, de acum încolo, jurnaliştii vor face jurnalism, nu propagandă. Cum a fost susţinută de fapte declaraţia de intenţie s-a văzut chiar a doua zi, în dezbaterea (Jurnalişti şi analişti) moderată de Mihai Tatulici sau în voluptatea relatării incidentelor de importanţă naţionala de la Ţebea.
În decizia de schimbare la faţă a RTV a contat, mai mult ca sigur, şi raportul Oxford Analytica, de care se va ţine, de acum înainte, cont în toate monitorizările internaţionale, chiar dacă documentul a fost desfiinţat prompt de angajaţii trustului.
Spre deosebire de Dan Voiculescu, primitiv dar consecvent în obsesiva s