Complexurile comerciale şi popasurile turistice nu vor mai fi construite în imediata apropiere a carosabilului, ci la cel puţin 30-50 de metri distanţă. Construcţiile care generează „trafic rutier suplimentar“, în special unităţile de alimentaţie publică, vor fi interzise, potrivit unui proiect de ordonanţă de urgenţă. Mai citeşte şi:
Ploieşti: Cârciuma lui Doroftei are profit pe timp de crizăTârgul de turism din octombrie va promova RomâniaTimişoara: Agenţiile de turism din Germania scapă bănăţenii de ţepele agenţiilor româneşti
Organizaţiile de parteneriat social - sindicate şi patronate - acreditate la Ministerul Transporturilor au în dezbatere un proiect de modificare a regimului drumurilor prin care urmează să fie reglementate condiţiile de amenajare a căilor rutiere şi a spaţiilor din imediata apropiere a acestora.
Unul dintre cele mai controversate capitole ale proiectului, pe care „Adevărul“ îl prezintă acum în exclusivitate, prevede interzicerea amplasării oricăror „construcţii care generează un trafic rutier suplimentar“ la o anumită distanţă faţă de carosabil.
În cazul autostrăzilor, al drumurilor expres şi al drumurilor naţionale europene, această distanţă nu va fi mai mică de 50 de metri de la marginea îmbrăcămintei asfaltice, iar în cazul celorlalte categorii de drumuri – 30 de metri faţă de acelaşi reper.
În categoria construcţiilor care generează trafic suplimentar se înscriu, potrivit proiectului citat, „obiective în care se desfăşoară activităţi de prestări servicii de către unităţi productive, complexe comerciale, depozite en-gross, unităţi tip show-room, obiective turistice sau parcări, refugii, platforme carosabile, cartiere rezidenţiale, parcuri industriale, precum şi orice alte obiective şi/sau construcţii asemănătoare“.
Nu vom mai avea ambuteiaje?
Amplasar