Ţările preferate de către conaţionalii noştri sunt Republica Moldova, Ucraina, Italia şi Spania. Unele dintre marile companii autohtone s-au extins către pieţele din Europa. Investitorii de mai mici dimensiuni pot fi număraţi pe degete. Un astfel de „mic investitor“ este Florin Goia, care, după ce a construit o pensiune în România, şi-a dat seama că afacerile de acest tip pot fi mai profitabile în Italia sau Spania. A făcut primul pas după ce şi-a cumpărat un hotel în Italia, în apropiere de Veneţia.
A dat în urmă cu doi ani 3.800.000 de euro pe clădirea cu 47 de camere. A mers în concediu, s-a îndrăgostit de Italia şi s-a pus pe căutat. Recunoaşte că a avut noroc cu această proprietate, situată într-o poziţie foarte bună, dar de care vechiul proprietar, o femeie în vârstă care dorea să se retragă din afaceri, nu mai putea avea grijă.
„Ca în orice investiţie imobiliară este foarte important amplasamentul atunci când faci calculele de rentabilitate“, explică investitorul. Valoarea de piaţă a hotelului a scăzut datorită căderii de preţuri din imobiliare, dar pentru Goia aceasta nu este o problemă pentru că nici prin cap nu îi trece să vândă. Este convins că în maximum şapte ani îşi va amortiza investiţia. „Sper să îmi recuperez banii totuşi în doar cinci ani, în condiţiile în care gradul de ocupare a crescut. O politică de marketing sănătoasă a fost cea care mi-a salvat afacerea în această perioadă“, spune optimist Florin Goia.
Spania – noua ţintă
Şi pentru că este mulţumit de cum au evoluat lucrurile în Italia, acum este în căutarea unei unităţi turistice în Spania, pe Costa del Sol. „Am luat în calcul un buget maxim de trei milioane de euro, nu pot spune că am fixat o sumă fixă“, spune investitorul. Este conştient că pentru un hotel cu istoric, care să fie amplasat într-o zonă bună , va fi nevoit să scoată din