Pe masura ce absolventii de facultate si concediatii crizei iau cu asalt site-urile de recrutare, companiile au gasit o noua modalitate de triere a potentialilor angajati: postarea de oferte de job pe site-ul de microblogging Twitter.
Corporatii precum Microsoft sau Viacom au decis sa scape de corvoada cautarii printre miile de CV-uri depuse pentru un job anuntat pe site-urile de recrutare, preferand in schimb Twitter-ul, un site inca nesufocat de anunturi.
Pentru angajatori, Twitter – care permite redactarea de mesaje nu mai lungi de 140 de caractere – ofera la un pret mult scazut fata de site-urile de recrutare o platforma optima de comunicare intre companie si potentialii angajati. In plus, companiile pot targeta si persoane cunoscute in spatiul virtual, care pot propaga cu rapiditate mesajul, contribuind astfel indirect la crearea unei imagini pozitive angajatorului.
Cei in cautarea unui job pot subscrie sa primeasca anunturile regulat, pe contul de Twitter sau se pot abona la un serviciu online prin care primesc informatii cu privire la ofertele de slujbe. Avantajul Twitter in fata site-urilor clasice de recrutare rezida in posibilitatea de interactiune directa cu angajatorul, cand poti adresa intrebari sau poti posta comentarii legate de o anumita oferta.
Cu o plaja atat de larga a celor care isi cauta un loc de munca, companiile profita de traficul inca scazut pe care il pot dobandi posturile lor, fata de audienta unui site cunoscut de recrutare. “Platformele de recrutare clasice sunt deja suprasaturate. Twitter-ul ne ajuta sa ne croim drum prin mormanul de CV-uri pe care le-am fi colectat de la un anunt pe un site mare”, sustine Mike Rickheim, vicepresedintele unei fabrici din Atlanta, SUA.
Cei care urmaresc ofertele de job-uri prin microblogging sunt, de obicei, persoane care lucreaza in online sau care au o stransa cone