România se situează pe locul 26 în Europa după suprafaţa de centre comerciale ce revine la mia de locuitori, cu respectiv 95 de mp, în ciuda celor 2,1 mil. mp de spaţii comerciale moderne livrate în ultimii ani la nivel de ţară, se arată în cel mai recent raport de piaţă al companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield. Pe primul loc se situează Norvegia cu o suprafaţă de 650 mp ce revine la 1.000 de locuitori, urmată de Suedia cu 395 mp/mia de locuitori. Cei
România se situează pe locul 26 în Europa după suprafaţa de centre comerciale ce revine la mia de locuitori, cu respectiv 95 de mp, în ciuda celor 2,1 mil. mp de spaţii comerciale moderne livrate în ultimii ani la nivel de ţară, se arată în cel mai recent raport de piaţă al companiei de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield.
Pe primul loc se situează Norvegia cu o suprafaţă de 650 mp ce revine la 1.000 de locuitori, urmată de Suedia cu 395 mp/mia de locuitori. Cei mai puţini metri pătraţi de spaţii comerciale au bulgarii şi sârbii, cu circa 40 de mp/mia de locuitori.
„România este unul din liderii din Europa în ceea ce priveşte suprafaţa livrată de spaţii în centre comerciale. Este de aşteptat ca până în 2011 nivelul de finalizare de noi centre comerciale, la nivel european, să scadă cu aproximativ 50% comparativ cu vârful atins în 2007”, a declarat Răzvan Gheorghe directorul general al Cushman & Wakefield România.
Într-un top al suprafeţei de centre comerciale livrate în primul semestru al acestui an pe ţările din Europa, România figurează pe locul opt cu 0,15 mp pe mia de locuitori. Cele mai multe mall-uri au fost livrate în Rusia, respectiv 0,58 mp la mia de locuitori şi cele mai puţine în Slovenia, de 0,01 mp/mia de locuitori.
Stocul de centre comerciale finalizate în anul 2009 până la această dată este de 164.000 mp închiriabili, livraţi în şapte centre c