Industria auto mondiala se aduna incepand de marti la Salonul de la Frankfurt pentru prima punere in scena de mare anvergura de la inceputul crizei care a dus la faliment gigantii General Motors si Chrysler, iar celelalte companii au fost nevoite sa isi reduca productia din cauza scaderii dramatice a cererii de masini.
Falimentele din SUA si concedierile din toata lumea au fost dureroase, mai ales pentru lucratorii care munceau de mult timp in industria auto si care nu au unde sa-si mai gaseasca alte slujbe la fel de bine platite.
Durerea a fost resimtita si de investitori, valoarea actiunilor lor in companiile auto atingand recorduri negative in ultimul an. In viitorul apropiat, majoritatea analistilor nu se asteapta la o revenire spectaculoasa pe bursele internationale.
"Guvernele s-au implicat ca sa protejeze industria auto pentru ca este un sector sensibil electoral si iesim din criza cu acelasi numar de companii, poate chiar mai multe, si acelasi numar de marci", precizeaza Michael Tyndal de la Nomura International, care crede ca poate ar fi fost nevoie de o cernere a firmelor auto, ca sa ramana pe piata doar cele de care e intr-adevar nevoie. Acum industria se confrunta cu o supraproductie.
Majoritatea companiilor importante vor fi prezente la Frankfurt, dar nu toate. Acest gen de show este costisitor, asa incat unii producatori auto au decis sa nu participe. Printre ei se numara Nissan, Honda, Mitsubishi, Daihatsu si Cadillac, relateaza BBC.
Dar cei mai mari jucatori de pe piata vor fi acolo si au aspiratii inalte, sperand sa isi extinda piata.
"Ford, Toyota si grupul Volkswagen vor sa ajunga la o acoperire globala", observa Erich Merkle de la Autoconomy.com.
Alte companii isi dau mana pentru a suporta impreuna costurile cercetarii si dezvoltarii de noi tehnologii sau pentru a