Viitorul autoturismelor electrice depinde de revenirea preţurilor petrolului, peste nivelurile actuale de 70 de dolari pe baril, care ar sprijini vânzările maşinilor propulsate de baterii, a declarat directorul general executiv al Renault, Carlos Ghosn, citat de Bloomberg. "Dacă e sub 70 de dolari, vom avea o problemă. Dacă ajunge la 200 de dolari, ecuaţia economică este foarte uşoară, iar dacă depăşeşte, 200, devine şi mai uşoară", a declarat Ghosn într-un interviu acordat
Viitorul autoturismelor electrice depinde de revenirea preţurilor petrolului, peste nivelurile actuale de 70 de dolari pe baril, care ar sprijini vânzările maşinilor propulsate de baterii, a declarat directorul general executiv al Renault, Carlos Ghosn, citat de Bloomberg.
"Dacă e sub 70 de dolari, vom avea o problemă. Dacă ajunge la 200 de dolari, ecuaţia economică este foarte uşoară, iar dacă depăşeşte, 200, devine şi mai uşoară", a declarat Ghosn într-un interviu acordat la Salonul Auto de la Frankfurt.
Salonul auto de la Frankfurt şi-a deschis ieri porţile, iar printre noutăţile pe care le aduce se numără foarte multe modele electrice. Cu ocazia salonului, cabinetul Oliver Wyman publică un studiu în care atrage atenţia asupra faptului că lumea nu este încă pregătită pentru a îmbrăţişa cu toată inima motorul care nu trebuie alimentat cu benzină sau motorină, ci trebuie "băgat în priză".
Conform studiului, în anul 2025, cota de piaţă pe care o vor deţine maşinile electrice nu va fi decât de 3% din totalul pieţei, unul din principalele motive fiind costurile foarte mari ale producţiei ce se resimt în preţul final al maşinii.
"Pentru a produce o maşină electrică, ai costuri, în medie, cu 10.000 de euro mai mari decât în cazul unei maşini obişnuite", spune unul dintre autorii studiului.
Mai mult, faptul