În România, 75% din produsele de profil sunt importate. Valoarea pieţei din acest an va fi cu 30% mai mică faţă de 2008.
300 de milioane de euro. La atât s-a ridicat valorea pieţei de plăci ceramice anul trecut. Estimările pentru anul acesta sunt în rezonanţă cu declinul generalizat din domeniul imobiliarelor şi construcţiilor. Cătălin Rotaru, country managerul pentru România al Kai Group, companie ce activează pe piaţa românească încă din primăvară, avansează un procent de scădere de 20-30% pentru 2009. Astfel, valoarea pieţei ar urma să ajungă, în opinia sa, la maximum 240 de milioane de euro. „Intrarea noastră pe piaţa locală s-a petrecut într-un moment mai puţin favorabil. În ciuda acestui fapt, am reuşit să impunem produse noi pe o piaţă care deja se confrunta cu problema stocurilor. Scăderea din acest an va fi una mai mult valorică şi mai puţin cantitativă”, precizează Rotaru.
Miza, segmentul mediu
Compania intenţionează să construiască un depozit în apropierea Bucureştiului. Prima variantă luată în considerare este închirierea unui asemenea spaţiu, dar reprezentanţii companiei nu exclud nici cumpărarea unui depozit deja existent.
România face parte dintr-o strategie mai amplă a companiei de a-şi extinde operaţiunile în afara Bulgariei. În prezent, circa 50% din producţie merge spre 19 pieţe europene, printre care se numără Italia, Franţa, Marea Britanie, Germania, Ungaria sau Croaţia.
Kai România se va concentra pe comercializarea produselor din segmentul mediu, care reprezintă 35% din totalul pieţei. Preţurile pe acest segment sunt cuprinse între 25 şi 70 de lei pe metru pătrat de placă ceramică. Segmentul economic, cu preţuri pe metru pătrat situate în intervalul 15 – 25 de lei, acoperă 50% din piaţă, în timp ce segmentul premium, cu costuri pe metru pătrat între 70 şi 100 de lei, ocupă 5-10%.
Fabrică în România?
Un